درست است طلا ثروت است وارزش مادی دارد اما سلامتی نمی آورد پیاز با ۶۴ خواص مهمش ارزشش از طلا بهتر است .برای یک لحظه هم که شده دست از مطالب سیاسی وبی منفعت بردارید واین مطلب باارزش رامطالعه نماید پشیمان نخواهید شد

پیاز دارای ترکیبات گوگردی، قند، کلسیم، املاح سدیم و پتاسیم و ید، سیلیس، آهن، فسفر و ویتامین ‌های A ، B و C می‌باشد. پیاز دارای اسانس مخصوصی است که بر اثر پختن از بین می‌رود. همچنین دارای یک نوع انسولین گیاهی به نام گلوکوکینین است که برای مبتلایان به مرض قند داروی موثری است. اگر پیاز به طور خام مصرف شود، دارای اثرات درمانی بسیاری است، ولی کسانی که نسبت به این گیاه حساسیت دارند یا مبتلا به ناراحتی ‌های پوستی هستند، بهتر است که پخته ‌ی آن را میل کنند.

پیاز خام فعالیت معده را زیاد و در نتیجه ترشح اسید کلریدریک را تشدید می‌کند. بنابر این کسانی که ناراحتی معده دارند، ممکن است در معده ‌ی خود سوزش و درد حس کنند. این گونه اشخاص باید پیاز پخته مصرف کنند که ترشحات دستگاه هاضمه را منظم ، اشتها را زیاد و دل درد و نفخ معده را درمان می‌کند.

خواص درمانی پیاز

پیاز از نظر طب قدیم گرم و خشک و دارای خواص بسیاری است که ذکر تمامی آنها در یک مقاله ‌نمی گنجد.

1- پیاز ادرار آوری قوی است و خام و پخته آن هر دو این اثر را دارند. در قدیم برای درمان احتباس اداری، پیاز را با عسل می جوشاندند و به مریض می دادند تا راه ادرار را باز کند.

2- برای رفع گاز معده از تنتور پیاز می‌توان استفاده کرد. مقدار مصرف آن ده تا پانزده قطره است که باید در آب حل کرد و مصرف نمود.

3-برای رفع دردهای عصبی، شرب پیاز بهترین دارو است. شربت پیاز بدین صورت تهیه می‌شود:

یک عدد پیاز خام با 2 لیوان آب ویک لیوان شکر را با هم داخل دیگ کوچکی بریزید وبمدت 10دقیقه بجوشانید سپس آن را صاف کنید و در یخچال قرار دهید. وروز یک چهارم 1/4لیوان بنوشید

تذکر:کسانیکه دیابت (مرض شکر) دارند ازیک الی دوقاشق غذا خوری زیادتر استفاده نکنند

4-همانطور که گفته شد، پیاز دارای انسولین گیاهی است و استفاده از آن قند خون را پایین می‌آورد. بیماران مبتلا به مرض قند باید حتماً هر روز از آن استفاده کنند.

5- اگر پیاز را له کنید و در زیر شکم شخصی که مبتلا به احتباس ادراری است، قرار دهید، راه ادرار را باز می‌کند.

6- اگر پیاز له شده را روی پیشانی قرار دهید، مسکن میگرن است.

7- برای علاج بواسیر یک پیاز نیم پخته را در محل بواسیر قرار دهید، اثر آرام کننده دارد.

8- پیاز نیم پز برای سوختگی ‌‌ها نیز مؤثر است.

9- از جوشانده‌ی پیاز برای پانسمان زخم ‌های چرکی استفاده می‌شود.

10- اگر پنبه آغشته به آب پیاز را در گوش شخصی که احساس صدا در گوش می‌کند، قرار دهید، این سر و صدا ‌ها را بر طرف می‌کند.

11- پیاز خام محرک قلب است.

12- خوردن پیاز خام ترشح صفرا را زیاد می‌کند.

13- پیاز باکتری کش است.

14- پیاز محرک و نرم کننده ‌ی سینه است. برای این منظور پیاز را آب پز کنید و بخورید.

15- پیاز تقویت کننده ‌ی نیروی جنسی است.

16- پیاز بر طرف کننده ‌ی اسهال خونی است.

17- هنگامی که سفر می کنید و آب و هوای جدید شما را ناراحت می‌کند، سعی کنید به عنوان غذا، نان و پیاز میل کنید.

18- پیاز سنگ کلیه (گرده) را خرد می‌کند.

19- پیاز پخته ملین است.

20- اگر پیاز را در سرکه بریزید (پیاز ترشی) درمان یرقان است، همچنین برای تقویت دستگاه هاضمه و زیاد کردن اشتها مفید است.

21- برای رفع خارش چشم، چند قطره آب پیاز را در چشم بچکانید.

22- خوردن پیاز با عسل برای زخم چشم و ضعف بینایی مفید است.

23- برای تمیز کردن بینی، آب پیاز را در بینی بچکانید.

24- برای درمان سنگینی گوش، آب پیاز را در گوش بچکانید.

25- پیاز له شده را در محل گزیدگی زنبور یا عقرب بگذارید، درد را فوراً بر طرف می‌کند.

26- ماسک پیاز روی صورت،خون را به طرف صورت می کشاند و رنگ صورت را درخشان می‌کند.

27- پیاز خون گرم است، برای کسانی که طبع گرم دارند، مضر است و زیاده روی در خوردن آن موجب فراموشی و سردرد می‌شود. این گونه اشخاص باید پیاز را با سرکه بخورند و از نوشیدنی ‌های سرد، مانند آب انار و کاسنی استفاده کنند.

28- پیاز دارای خاصیت ضد انعقاد خون است، بنابر این بیماران قلبی باید حتماً پیاز بخورند تا از لخته شدن خون جلوگیری کند.

§ تحقیقات دانشمندان نشان داده است که خوردن پیاز برای پایین آوردن کلسترول خون مفید است، زیرا پیاز مقدار HDL (کلسترول مفید) را بالا می‌برد. اشخاصی که دارای کلسترول بالا هستند، باید هر روز دست کم نصف پیاز خام بخورند.

29- پیاز یک آنتی بیوتیک بسیار قوی است و باکتری سالمونلا که باعث مسمومیت غذایی می‌شود را از بین می‌برد. حتی ثابت شده است که پیاز ضد عامل بیماری سل نیز می‌باشد.

30- اگر مقداری پیاز خام را به مدت پنج دقیقه بجوید، دهان را کاملاً ضد عفونی می‌کند.

31- پیاز چون دارای گوگرد است، بنابر این ضد بیماری سرطان نیز می‌باشد.

32- پیاز لثه ‌ها را محکم می‌کند.

§ خوردن پیاز خام با پلو یا کته باعث می‌شود که بدن بتواند ویتامین B موجود در برنج را به آسانی جذب می‌کند.

33- پیاز برای درمان بی‌ خوابی بسیار مفید است.

34- برای بر طرف کردن خون دماغ، چند قطره آب پیاز را در بینی بچکانید.

35- پیاز به علت داشتن گوگرد برای رشد موهای سر مفید است.

36- پیاز چون دارای فسفر است،بنابر این حافظه را تقویت می‌کند.

37- پیاز کلسیم دارد ،دندان ‌ها و استخوان ‌ها را تقویت می‌کند و از نرمی استخوان جلوگیری می‌کند.

38- پیاز باعث طول عمر می‌شود، دلیل آن هم این است که در بلغارستان که یکی از غذاهای اصلی آن ‌ها نان و پیاز است، تعداد افراد صد ساله به بالا از همه ‌ی نقاط دنیا بیشتر است.

39- پیاز داروی خوبی برای بچه ‌هایی است که دیرر شد می‌کنند. همچنین برای تقویت افراد مسن ضروری است.

40- پیاز، معالج عفونت ‌های مجاری تنفسی، از قبیل ورم گلو، برونشیت، گریپ و آسم می‌باشد.

41- برای رفع سموم بدن، مصرف پیاز توصیه می‌گردد.

42- پیاز چون دارای ید می‌باشد، برای کمبود ترشح غده ‌ی تیروئید مفید است و ضمناً آسم ‌های شدید و جوش‌های زیر پوست را درمان می‌کند.

43- آنهایی که مبتلا به تصلب شرایین هستند، حتماً باید پیاز بخورند، زیرا پیاز دارای سیلیس و کلسیم می‌باشد که رگ ‌ها را نرم و قابل ارتجاع می‌کند.

44- پیاز درمان کننده ‌ی ورم مثانه ، ورم پروستات و رماتیسم می‌باشد.

45- برای تمیز کردن بدن از سموم و برای کسانی که بدنشان خوب کار ‌نمی‌کند، رژیم پیاز توصیه می‌شود. این رژیم به این صورت است که باید 200 گرم پیاز را کاملاً خرد کنید تا مانند پوره شود، سپس آن ره با صد گرم عسل مخلوط کنید و مدت یک روز در یخچال بگذارید بماند، بعد آن را صاف کنید و هر روز صبح ناشتا یک فنجان (پیاله)آن را بنوشید.

46- برای این که پیاز زود هضم شود و آنایی که معده ‌ی حساسی دارند، بتوانند آن را بخورند و از خواص آن استفاده کنند، باید موقع پختن پیاز، مقداری شکر روی آن بریزید. این عمل هضم پیاز را آسان ‌تر خواهد کرد.

47- برای از بین بردن جوش ‌های قرمزی که روی صورت و بدن ظاهر می‌شود، باید پیاز را تکه‌تکه کنید و در سرکه بخوابانید، سپس پیاز را روی جوش ‌ها بمالید.

48- برای درمان گرفتگی صدا، پیاز را آب پز با کره و روغن زیتون میل کنید.

49- برای درمان اسهال، از پوست پیاز استفاده کنید، بدین صورت که پوست آن را بشویید و در مقداری آب به مدت ده دقیقه بجوشانید، سپس آن را در داخل دستمالی ریخته و فشار دهید تا شیره ‌ی آن گرفته شود. بعداً این شیره را با شکر شیرین کنید و روزی چند فنجان از آن را بنوشید تا اسهال کاملاً از بین برود.

50- برای کسانی که خسته هستند و صورتشان زرد شده، بهترین درمان استفاده از پیاز است، بدین ترتیب که یک پیاز بزرگ را تکه‌تکه کنید و سه فنجان (پیاله)آب روی آن بریزید و بگذارید بجوشد تا یک فنجان آب باقی بماند. این آب را صبح ناشتا بنوشید.

51- اگر پشه یا زنبور شما را گزید، فوراً یک تکه پیاز را روی محل گزیدگی بگذارید، درد و خارش فورا بر طرف می‌شود.

52- برای درمان سوختگی، پیاز را له کنید، کمی نمک به آن بزنید و روی محل سوختگی بگذارید، درد را بر طرف و از تاول زدن جلوگیری می‌کند.

53-اثر دیگر معجزه آسای پیاز که در قدیم از آن استفاده می‌شد برای درمان بیماری ‌ها حدود سه کیلوگرم پیاز سفید را رنده کنید و در اطراف پاهای بیمار ببندید. البته برای اینکه این پماد(کرم) روی پوست بماند، می‌توانید هر پا را داخل یک کیسه پلاستیکی کنید و سر کیسه را در بالای قوزک پا گره بزنید تا پیاز بیرون نریزد و بوی بدن آن خارج نشود.

این پماد باید یک شب یعنی حدود نه ساعت در محل بماند. پس از این مدت کیسه ‌ها را باز کنید و پای مریض را به آب نیمه گرم شست و شو دهید. تب مریض کاملاً قطع می‌شود و شفا می‌یابد.

54- برای معالجه امراض قلبی و آسم، باید پمادی(کرم) از پیاز پخته درست کنید و شب بر کف پای مریض بمالید، البته باز هم می‌توانید از کیسه ‌ی پلاستیک استفاده کنید.

55- برای رساندن کورک و دمل، پماد (کرم)پیاز پخته را روی آنها بگذارید.

56- برای از بین بردن زگیل، باید وسط یک پیاز درشت را در آورید، در داخل آن مقداری نمک بریزید و بگذارید تا صبح بماند تا آب بیندازد، کمی از این آب را صبح و شب روی زگیل(میخچه ) بمالید تا کمکم زگیل خشک شود.

57- برای رفع دندان درد، کمی آب پیاز را در داخل گودی دندان بریزید یا اینکه پنبه ‌ای را با آب پیاز آغشته کنید و روی دندان بگذارید تا درد بر طرف شود.

58- برای تمیز کردن ظرف ‌های نیکلی، یک پیاز را دو قسمت کنید و آن را محکم روی این گونه ظروف بمالید.

59- برای جلوگیری از زنگ زدن ظرف ‌ها و مجسمه ‌های مسی، آب پیاز را بگیرید و روی این اشیاء بمالید.

60- پیاز ترشی را برای از بین بردن یرقان، تقویت معده و روده و زیاد شدن اشتها مصرف کنید.

61- اگر از بوی پیاز ناراحت می شوید، می‌توانید بعد از خوردن پیاز، برای رفع بوی آن باقلا پخته و یا گردوی (چارمغز)پخته و یا نان سوخته بخورید.

62- تخم پیاز گرم و خشک است و برای ازدیاد نیروی جنسی مصرف می‌شود.

63- اگر از تخم پیاز پمادی(کرم) درست کنید و روی سر ببندید، از ریختن مو جلوگیری می‌کند.

تخم پیاز را مثل کنجد سرخش کنید وروزی یک قاشق چای خوری بخورید

تخم پیازرا بشکل پودر نموده بعد با مقداری اب بشکل خمیر صاف درست کنید وشب سر خودرا با ان ببندید وصبح با شامپو بشورید تاوقتی ریزش مو گم شود فقط روز درمیان

64- حتماً شنیده‌اید که در قدیم برای این که کسی از اسرار علمی سر در نیاورد، آن ‌ها را با مرکب نامریی می نوشتند. مرکب نامریی چیزی غیر از آب پیاز نیست. هنگامی که قلم را با آب پیاز آغشته می کنید و می نویسید چیزی معلوم نیست، ولی اگر کاغذ را گرم کنید، نوشته ظاهر می‌شود. شما می‌توانید این موضوع را امتحان کنید.

برای اینکه بوی پیاز شما را ناراحت نکند و اشک از چشمان شما جاری نشود، می‌توانید پوست پیاز را زیر آب شیر پوست بکنید یا اینکه پیاز را داخل ظرف بزرگی آب قرار دهید و در آب پوست آن را بکنید.

۰ نظر